SU_2045

Suzuki la Salonul Auto de la Geneva 2016

Suzuki și-a construit în timp reputația de specialist pe segmentul de automobile compacte. Încă de la prezentarea Suzulight în anii ’50, Suzuki a produs o gamă variată de modele, fiecare adaptate la nevoile specifice ale clienților săi.

Pentru a-și consolida creșterea sustenabilă în următorii 100 de ani, Suzuki a dezvoltat un plan de management pe termen mediu prezentat sub numele de “SUZUKI NEXT 100”. Planul prevede concentrarea pe nevoile clienților, acordarea unei atenții deosebite calității în producție, dezvoltarea de produse originale și găsirea unor noi soluții tehnologice care să ducă la creșterea siguranței, a reducerii poluării și a consumului de combustibil.
În următorii ani, cele mai mari creșteri se vor înregistra în categoriile SUV-uri de dimensiuni mici și medii, de modelele din segmentul B, dar și din segmentul A. Suzuki are acum o gamă de produse care se potrivește perfect cu aceste segmente aflate în creștere.

Unul dintre cele 20 de modele noi care vor fi lansate la nivel mondial până în 2020, este Baleno. Noul Suzuki Baleno va fi disponibil în Europa începând cu luna aprilie 2016.
SU_2046
Noul Suzuki Baleno
Când Suzuki și-a propus să creeze un hatchback diferit de orice fusese creat până atunci, și-a stabilit un obiectiv clar – să nu facă niciun compromis. Rezultatul este Suzuki Baleno, ce combină armonios un desgn fluid, performanțe excelente obținute datorită tehnologiilor avansate de care beneficiază, dar și dotări inteligente.

Pentru a crea un nou hatchback, plăcut de condus și adaptat exigențelor actuale ale clienților, Suzuki și-a dorit să ducă ideea de mașină compactă la cel mai înalt nivel.

Prin limbajul de design “Liquid Flow”, interiorul spațios și propulsoarele eficiente – alături de platforma de nouă generație – Baleno oferă stil, utilitate, manevrabilitate, performanțe dinamice și un consum eficient de combustibil. Modelul oferă însă, în plus, și confort, inclusiv pe distanțe lungi, adulții beneficiind de un spațiu suficient atât în față cât și în spate, dar și de un spațiu generos pentru bagaje.

Noul Baleno a fost lansat, în premieră, în India, anul trecut în octombrie, piață pe care Suzuki este lider. Noul model a fost apreciat imediat de clienți datorită designului și tehnologiilor sale. Până la finalul lunii ianuarie 2016, au fost comercializate 31.000 de unități pe această piață.
Noul hatchback este construit în India de Maruti Suzuki, una dintre cele mai avansate tehnologic fabrici Suzuki din lume. Baleno va fi vândut în peste 100 de țări și regiuni, inclusiv în Japonia și Europa.

STIL
Tema de design “Liquid Flow”—care sugerează o masă lichidă în mișcare— transpare peste tot, articulându-se prin linii curbate și suprafețe expresive. În același timp, silueta joasă și largă îi accentuează aspectul sportiv și puternic.

Gama de culori de caroserie, 9 în total, include “Premium Silver Metallic”, o nuanță ce pune în evidență liniile mașinii, și “Ray Blue Pearl Metallic”, o nuanță cameleonică ce trece de la o tentă de roșu la verde, în funcție de lumina exterioară.

Planșa de bord are marginile evazate pentru a crea senzația de amploare, fiind caracterizată de linii curbe. Accente argintii ies in evidență pe fondul negru al cabinei, iar culoarea roșiatică – portocalie a comenzilor sistemului audio, sistemului de aer condiționat, indicatorului pentru schimbarea treptelor de viteză și a celorlalte funcții, subliniază nivelul de stilizare al interiorului.

Sistemul de conexiune a smarphone-ului cu display-ul tactil de 7 inch al sistemului audio este prevăzut cu o conexiune USB și un slot pentru carduri SD, oferind și imaginile preluate de camera pentru marșarier în momentul manevrelor cu spatele*. Se poate conecta astfel un iPhone prin intermediul unui cablu USB pentru a utiliza numeroasele funcții oferite de Apple CarPlay, precum hărți interactive, funcționalități de telefon, mesageria, audio, precum și Podcast-uri, Audiobook-uri și alte aplicații compatibile cu Apple CarPlay. Smartphone-ul mai poate fi conectat la vehicul și utilizând MirrorLink.

INTERIOR
Dificultatea de a avea în același timp un design stilat și un interior spațios a fost depășită prin dezvoltarea unor tehnologii noi. Baleno vine cu un grad mare de confort la interior pentru pasageri, dar și cu cel mai mare portbagaj din clasa sa. Elementele cheie pentru a obține aceste performanțe, la o lungime a mașinii mai mică de 4 metri, sunt platforma de ultimă generație care permite utilizarea eficientă a spațiului, dar și un design mai compact al motorului, care crează astfel mai mult spațiu pentru interior.
Scaunele față oferă un spațiu mare pentru umeri, datorită spațiului generos dintre scaunul șoferului și cel al pasagerului. Ambele scaune au o formă optimizată pentru a oferi maximum de confort la drum lung, materialele folosite fiind ușoare si ultra rezistente.

Scaunele spate oferă un spațiu amplu pentru picioare, datorită unei distanțe de 805 mm între scaunele față / spate. Acestea pot fi rabatate ușor și se pot plia în trei configurații diferite. Unghiul mare de deschidere al portierelor spate facilitează un acces ușor atât la urcarea, cât și la coborârea din mașină.

Portbagajul oferă un spațiu de 355 litri, fiind cel mai mare între hatchback-urile din segmentul B*. Pentru a permite încărcarea cu obiecte lungi sau late, forma suspensiei a fost optimizată pentru a crea cât mai mult spațiu posibil pe toate lateralele portbagajului.

Flexibilitate este cuvântul cheie când vine vorba de spațiul din portbagaj. Prin simpla pliere a scaunelor se poate obține un spațiu suplimentar pentru bagaje.

*Conform studiilor făcute de Suzuki în categoria hatchback-urilor din segmentul B (un hatchback cu o lungime totală între 3.700mm – 4.100mm) și măsurat conform metodei VDA, folosită de Asociația Germană a Producătorilor Auto.

PERFORMANȚE
Noul Baleno dispune de trei noi tehnologii dezvoltate de Suzuki pentru a obține performanțe mai bune, o eficiență mai mare a consumului de combustibil și plăcerea de a conduce:
– o platformă de generație nouă
– sistemul hibrid de tip “mild” SHVS
– noul motor turbo cu injecție directă BOOSTERJET
1.0 BOOSTERJET este un motor de generație nouă, turbo, cu injecție directă care asigură un consum eficient de combustibil și oferă o plăcere mai mare la volan.

În afara consumului eficient de combustibil și a performanțelor dinamice, motorul BOOSTERJET este compact, ușor și are un layout optimizat pentru a corespunde cerințelor riguroase în ceea ce privește dimensiunea și greutatea vehiculelor din segment, consolidând astfel reputația Suzuki în ceea ce privește construcția și dezvoltarea de motoare.
După Vitara S, noul Baleno este al doilea model echipat cu motorul 1.0 BOOSTERJET, care dezvoltă o putere maximă de 82kW și un cuplu maxim de 170Nm.
Baleno este de asemenea disponibil și cu noul motor 1.2 DUALJET, care combină performanţele dinamice foarte bune cu o eficienţă crescută a folosirii combustibilului. Aceasta provine dintr-o eficienţă termică îmbunătăţită, adică a crescut semnificativ gradul de transformare a energiei termice a combustibilului în energie mecanică.

În ceea ce privește transmisiile, motorul 1.0 BOOSTERJET poate fi configurat în mod optim cu o cutie de viteze manuală în 5 trepte, sau cu o cutie automată în șase trepte, care oferă performanțe excelente la viteze mici și o eficiență maximă în ceea ce privește consumul de combustibil la viteză mare. Motorul 1.2 DUALJET este disponibil cu aceeași cutie manuală în cinci trepte sau cu o cutie specială de tip CVT (transmisie variabilă continuă).
Sistemul SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki) este un sistem hibrid de tip “mild” dezvoltat de Suzuki care folosește un starter generator integrat (ISG – integrated starter generator), ce asistă motorul termic în timpul accelerărilor și permite recuperarea energiei în timpul frânărilor.

Sistemul ISG este folosit în locul unui alternator convențional pentru că ISG regenerează electricitatea mult mai eficient. De asemenea, sporește eficiența de regenerare a energiei, detectând forța de apăsare a frânelor, amplificând în consecință cantitatea de energie generată.

Folosind energia stocată, funcția motorului electric din ISG îmbunătățește consumul de combustibil, asistând parțial motorul termic, oferind cantitatea suplimentară de energie necesară în momentele de consum maxim, la plecarea de pe loc sau în timpul accelerărilor puternice.
Sistemul SHVS disponibil pe modelul Baleno foloseste baterii compacte litiu-ion, cu o încărcare ultra-rapidă.

Din respect pentru mediul înconjurător, Suzuki intenționează să extindă numărul modelelor echipate cu sistemul hibrid de tip “mild” SHVS, acesta fiind un sistem care contribuie la economia de combustibil și este foarte eficient din punct de vedere al costurilor.

Pe noul Baleno, sistemul SHVS contribuie la reducerea emisiilor de noxe, acesta fiind de doar 94g/km CO2, consumul combinat fiind de 4 litri la 100 km. Sistemul SHVS înseamnă o greutate suplimentară de doar 6,2 kg la masa totală.
Conform planului de management “SUZUKI NEXT 100”, constructorul japonez a dezvoltat o noua strategie în ceea ce privește platformele, iar Baleno este primul model care beneficiază de o platformă de nouă generație care va fi lansat în Europa.

Noua platformă Suzuki a fost dezvoltată prin revizuirea structurii de bază, obținându-se o structură mai ușoară, dar în același timp mult mai rezistentă. Rezultatul este o creștere cu 10% a rigidității, comparativ cu vehiculele convenționale din aceeași clasă, și o reducere cu aproximativ 15% a greutății, comparativ cu platforma pe care o înlocuiește.

În plus, prin faptul că nu a făcut doar o optimizare parțială, ci mai degrabă o optimizare a întregului vehicul, Suzuki a reușit să găsească soluții inteligente care minimizează transmiterea vibrațiilor și a zgomotului din exterior în interiorul habitaclului, oferind o deplasare lină și silențioasă. Această evoluție se traduce prin performanțe mai bune și un consum eficient de combustibil, fără a face niciun compromis în ceea ce privește siguranța în momentul unui impact.

Noul Baleno dispune de o serie de dotări pentru o siguranță sporită. Printre acestea se numără și sistemul radar de asistență la frânare (Radar Brake Support*1 – RBS). Cu  RBS, când vehiculul se deplasează cu o viteză mai mare de 5 km/h, un sistem de camere radar detecteaza obiectele sau vehiculele din față.

Designul și dezvoltarea noului Baleno au fost făcute în Japonia, o mare parte din teste fiind apoi efectuate în Europa.

Alte informații de la Geneva:
Printre modelele expuse anul acesta la Salonul Auto de la Geneva se numără și motocicleta GSX-RR MotoGP.
Suzuki dezvoltă modelul GSX-RR din 2012 pentru MotoGP și o mare parte din noile tehnologii folosite în competiții sunt transferate pe gama GSX-R de serie.
Modelul GSX-RR dezvoltat pentru MotoGP va concura în premieră pe 20 martie pe circuitul Losail International Circuit din Qatar.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *