Test Drive. Cum e să te plimbi cu o maşină de aproape 100.000 de euro!

20140821_164551 20140821_164755
Am o slăbiciune pentru BMW! Am mai spus-o, parcă. Un “525” de la BMW a fost prima maşină pe care am condus-o după ce mi-am luat permis. Era prin vara lui 1994. Deşi era veche, avea vreo zece ani cel puţin, maşina aia mi-a rămas la suflet.

Consuma cam mult, dar îţi dădea în schimb o satisfacţie atunci când te aflai la volan greu de descris în cuvinte.

Îmi era dor de un “test drive”, aşa că mailul lui Alex Şeremet, de la BMW, a venit la fix. “Ce zici de un BMW Seria 5 M550 D?”, mă întreabă Alex. Şi dacă mi l-ar fi dat pe “525”-ul ăla din 94 aş fi fost fericit.

“Tati, să mă mai gândesc”, i-am răspuns în glumă. “Vezi că n-a mers nimeni cu el. Eşti primul”, aud apoi în telefon.

Mă grăbesc spre Băneasa, acolo de unde se ridică maşinile celor de la BMW pentru teste. O iau cu mine pe Alexandra, fata mea cea mică. Larisa, care e cu trei minute mai mare decât sora sa, e undeva în provincie.

Îi povestesc Alexandrei, tot drumul până la destinaţie, despre primul meu BMW. Care, de fapt, nu era al meu. Era al unor băieţi cu care lucram acum 20 de ani. Alexandra e plictisită de poveste. A auzit-o de fiecare dată când am luat vreun BMW în teste. Dar nu zice nimic. E şi ea nerăbdătoare să vadă “M550 D“-ul!

În semiîntunericul garajului, nu văd foarte bine maşina. Încerc să nu mă las impresionat de interior. Am mai urcat în BMW-uri, doar! “Instructajul” durează câteva minute. Ca să te pui la punct însă cu tot ceea ce oferă interiorul unui BMW Seria 5 M550 D îţi trebuie, jur, o jumătate de zi!

Ca de obicei, am probleme cu plecarea. După vreo 6-7 minute, Alexandra îmi spune: “Tati, scrie pe bord, apăsaţi butonul din stânga schimbătorului de viteze automat”. Aşa e când vederea te lasă, iar ochelarii de citit sunt uitaţi pe birou, acasă!

“Fiara” are un motor de trei litri! Şi 381 de CP!!! “E cel mai tare motor diesel de 3 litri din lume. E cel pe care l-ai întâlnit şi la X6 M50D”, mi-a zis Alex înainte de plecare. Oricum citisem. E prima oară când citesc despre o maşină înainte de a mă urca în ea.

“Tati, ce culoare are maşina”, îmi zice Alexandra, terzindu-mă astfel brusc din visare. Ieşim la suprafaţă, opresc maşina şi cobor.

Exteriorul îţi taie respiraţia. Fără nicio exagerare!

Citez din fişa tehnică: “Noile faruri opţionale cu LED sunt uşor înclinate în partea de sus şi ies în evidenţă în partea frontală carismatică a automobilului. Grila dublă a radiatorului iese înainte într-un mod îndrăzneţ şi mai proeminent, indicând puterea care se află latentă în spatele acesteia, şi permite BMW Seria 5 să fie în centrul atenţiei”.

Mă grăbesc să fac o poză şi să o arunc pe “feisbuc”! Nicio maşină pe care am luat-o în teste nu a făcut atâta vâlvă pe “feisbuc” aşa cum a făcut acest BMW Seria 5 M550 D! Comentariile sunt de tot felul!

Pornim spre Bucureşti. Abia mâine o vedem la treabă. Mergem la Ploieşti. Doar joacă Petrolul.

Simt cum oamenii întorc privirea după maşină! Bărbaţii, de regulă mai cunoscători, sunt mai numeroşi! Probabil, dacă ar fi fost roşie ori albă, femeile şi-ar fi rupt şi ele gâtul uitându-se după această bijuterie.

Stau bine în scaun. În plus, lucru pe care l-am întâlnit doar la BMW, dacă ai picioarele lungi, cum e cazul meu, scaunul se … “prelungeşte”!

20140821_164726 20140821_164747

Motorul scoate un sunet fantastic atunci când îl turezi! Îţi dă, aşa, o senzaţie, greu de explicat. Merg uşor, aşa cum fac mereu, în primul rând ca să simt plăcerea condusului unei asemenea maşini.

Spre seară am drum la Eurosport, unde am un meci de comentat. Toţi colegii ies în stradă să admire bolidul! N-am văzut atâta entuziasm. Mi se pun fel de fel de întrebări. La cele mai multe nu am răspuns. “Tati, cât costă aşa ceva?”, mă întreabă un coleg. “Aproape 100.000 de euro”, zic. Toţi rămân muţi.

Eu sunt cel mai mut dintre toţi!!! Nu există o senzaţie mai frumoasă decât atunci când de afli într-o asemenea maşină, iar în buzunar n-ai decât un leu! E fabulos!

bmw adi petrolisti(Doi suporteri petrolişti au fost încântaţi de scurta plimbare cu BMW-ul!!!)

Mă prinde noaptea în Cotroceni. Pornesc spre casă. La “Unirii”, la semafor, toţi şoferii aflaţi în preajma mea se zgâiesc la maşină. La “fântâni” e filtru de poliţie. Nu scap! Poliţistul care m-a oprit dă întâi roată maşinii, apoi vine în dreptul meu. “Văd că e nouă. Aţi sărbătorit-o cu ceva?”, mă abordează el. “Nu, tati, vin de la muncă”, îi răspund.

După ce îşi dă seama că sunt în regulă, atacă: “Ce model e ăsta?”. Îi spun, dar adaug faptul că nu ştiu prea multe despre maşină, că abia am luat-o. “Cât costă?”, e a doua întrebare a omului legii. Îi spun. “Bă, veniţi să vedeţi o maşină de 100.000 de euro!”, strigă el la colegii săi!!! “Aveţi grijă unde o parcaţi”, e sfatul de despărţire.

Întotdeauna am avut probleme cu parcarea maşinilor scumpe! În Mexic nu le pot duce. Vecinii ar lua-o ca pe o aroganţă!

Merg la Secţia de Poliţie din cartier şi mă rog de un poliţist în exerciţiul funcţiunii să mă lase să parchez în apropiere. Se uită la maşină şi îmi zice că o pot lăsa chiar în parcarea lor! Un altul se împotriveşte. Până la urmă, primul îşi impune punctul de vedere, deşi au acelaşi grad.

“Asistentul la faza lungă cu funcţie antiorbire”

Deşi are un motor de 3 litri, BMW Seria 5 M550 D nu exagerează cu consumul în oraş. Mai ales într-un oraş aşa cum e Bucureştiul, un oraş care reprezintă testul suprem pentru orice automobil.

Afară, la drum întins, pe autostradă, circulând cu viteză legală, consumul e puţin peste 6! Păi, vechiul meu Logan consuma mult mai mult!

Aş vrea să văd ce poate la o viteză mai mare. Mai mare de 130 de km/oră. N-am curaj însă să bag cărbuni! Un “radar”, aflat la ieşirea pe autostrada spre Ploieşti, îmi taie orice elan.

Rulăm spre Ploieşti şi, în acelaşi timp, studiez maşina. Sistemul BMW Head-Up Display, integral color, mă face praf! Găselniţa asta mi se pare de senzaţie. Nu mai eşti nevoit să stai cu ochii în bord, mai ales la viteze mari.

BMW bord BMW headupdisplay-slide-1

Apoi, navigaţia e şi ea o joacă! Nu am probleme cu “pilotul automat”, ca la alte maşini. Comenzile sunt simple şi la îndemână. Abia aştept să mă întorc, pe întuneric, acasă.

Alex mi-a vorbit despre “Asistentul la faza lungă cu funcţie antiorbire”. Mi-a şi arătat pe display-ul de pe consola centrală cum e cu această funcţie.

O descopăr în toată splendoarea ei la întoarcere. N-am mai văzut aşa ceva! Apăsând un buton, aflat în stânga volanului, pui în funcţie acest sistem. Maşina circulă cu “faza lungă”, sau “faza de drum”, cum am învăţat la şcoală.

În momentul în care din sens opus vine un alt autovehicul sau atunci când ajungi în spatele unui partener de trafic, “sistemul îi detectează pe ceilalţi participanţi la trafic şi îi exclude selectiv din raza de acţiune a fazei lungi a farurilor”. Ăsta e tot citat din fişa tehnică!

Deci, ca să ne înţelegem! Practic, din fascicolul de lumină sunt decupate maşinile pe care le-ai putea deranja cu “faza lungă”!

Era să uit! N-am vorbit despre locurile din spate şi despre portbagaj! Se stă bine în spate. Chiar şi în spatele meu! Portbagajul? E cel mai mare pe care l-am văzut vreodată la o maşină din clasa asta! Fetele mele de 10 ani s-au băgat în el fără probleme! Cu câte o pernă şi cu o pătură ar fi dormit fără probleme. Să nu uităm salteaua! Larisa, care la ridicarea maşinii era în provincie, s-a cerut acasă. De urgenţă! Nu putea rata un asemenea test drive!!!

Am urcat BMW-ul la Seciu, la Crama Seciu, aflată pe dealurile din vecinătatea localităţii Boldeşti-Scăieni. Ca să văd cum stă în curbe, cum urcă, cum coboară un asemenea drum. Impecabil! Acesta e răspunsul.

“Tati, dacă aş avea bani, mâine aş cumpăra-o”, mi-au zis aproape toţi apropiaţii. “Ştiu, şi eu, tati”, le-am răspuns.

20140822_095839 20140821_164802

BMW Seria 5 M550 D e o nebunie de maşină! Pe bune! Fac abstracţie de faptul că am, aşa, o slăbiciune declarată pentru tot ceea ce produce concernul german.

Nemţii au pus şi pe acest model cam tot ce puteau pune în materie de “sisteme de asistare”, de securitate, de … tot!

Şi, ca de fiecare dată, când închei un asemenea test drive, mă întreb: “Cu ce naiba ne vor mai surprinde cei de la BMW?”. Dar de fiecare dată reuşesc să o facă!

PS: Alte date tehnice ale modelului BMW Seria 5 M550 D
– Game BMW Lines
– Pachet M Sport
– Pachete
– BMW Individual
– Accesorii BMW Originale
– Sistemul de Protecţie activă este sistemul de protecţie preventivă pentru pasageri, de la BMW ConnectedDrive
– Consum de combustibil
Consum urban în l/100 km         9.0–8.4 [8.6–8.1]
Consum extraurban în l/100 km         5.5–5.2 [5.1–4.7]
Consum mixt în l/100 km         6.8–6.4 [6.4–6.0]
Emisii de CO2 în g/km         159–149 [149–139]
Capacitate rezervor în l (aprox.)         70

– Performanţă
Viteza maximă în km/h         235 [233]
Acceleraţie 0 – 100 km/h, în sec.         7.9 [7.9]

– Motor
Cilindri/ supape         4/4

Capacitatea în cmc         1,997
Alezaj/ cursă în mm         90.1/84.0

Putere maximă în kW (CP) la 1/min.         135 (184)/5,000
Cuplu maxim în Nm la 1/min.         270/1,250
Raport compresie : 1         10.0

– Jante
Dimensiuni pneuri faţă         225/55 R17 97W
Dimensiuni pneuri spate         225/55 R17 97W
Dimensiuni şi material jante faţă         8 J x 17 inch, din aliaj usor
Dimensiuni şi material jante spate         8 J x 17 inch, din aliaj usor

– pentru mai multe amănunte, intraţi pe: http://www.bmw.ro/ro/ro/newvehicles/5series/sedan/2013/showroom/index.html

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *