E “Black friday” şi tot românul dă buzna în magazine! Cică n-are românul bani. Are! Am mai spus-o. Mă duc la Auchan să-mi iau ceva d’ale gurii. Un sărăntoc trage cu entuziasm de un cărucior. Din cele de folosesc pensionarii la cumpărărturi. Am şi eu unul! Omul meu i-a dat sacul jos şi cară acum pe cele două roţi un “TV Smart”. Aşa scrie pe cutie! Ne-am dat dracu’!
“Nea Adi, de 8 miliarde a vândut reţeaua Flanco ieri, de Black friday”, îmi zice Cătălin, un puşti care lucrează de câţiva ani la Flanco. “Azi (adică sâmbătă) am vândut doar de 3. De trei miliarde”, continuă mai tânărul meu amic. Îmi povesteşte cum în această dimineaţă două tiruri pline ochi cu televizoare îi aşteptau pe angajaţi să fie descărcate. Flanco, asta ştiu şi de pe Facebook, a fost cam singura reţea de magazine de gen care chiar s-au ţinut de reduceri. Oamenii au cumpărat de toate. Am văzut un ţăran la subraţ cu un ondulator de păr! “Ie blac fraidi”, îmi zice el, făcându-mi cu ochiul! Te pişi pe tine! I s-a părut omului că e ieftin şi l-a luat. Din ce am văzut eu, aspiratoarele şi televizoarele au fost la mare căutare de “Black friday”. Gata s-a dus şi “Black friday”. Credeţi însă că românul se opreşte din cumpărat? Vă spun eu că nu! Vine decembrie, care, prin definiţie, vorba prietenului Cătălin Cîrnu (îi place lui expresia asta), e luna cadourilor. Vin Moş Niculaie (aşa îi spun eu), Moş Crăciun, Revelionul. Sunt tot atâtea motive pentru român să cheltuiască.